سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب جدید زناشویی و معرفی برترین محصولات زناشویی

نظر

خطرات غیر قابل انکار بهداشتی تامپون ها و موثرترین گزینه های طبیعی

24 آگوست 2015 / در سلامتی صمیمی ، فنجان قاعدگی / توسط ماندانا

کنترل جریان قاعدگی امری است که هر زن از هر کشور و زمینه ای باید با آن کنار بیاید. پاپیروس برای اولین بار در مصر باستان ، سپس کمربندهای بهداشتی قابل استفاده مجدد ، و پس از آن نوارهای یکبار مصرف استفاده شد. اکثر این اختراعات تا زمانی که در سال 1930 تامپون تولید نشد که انقلابی در بهداشت زنان ایجاد کرد ، دارای اثربخشی محدودی بودند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که تامپون می تواند برای سلامتی زن خطرناک باشد. در این مقاله قصد دارم خطرات سلامتی تامپون ها را بررسی کرده و گزینه های سالم "موشک کوچک" را بررسی کنم.

 

خطر سلامتی تامپون ها

# 1 سندرم شوک سمی (TSS)؟

TSS در بدن ایجاد می شود وقتی که باکتری های رایج ، استافیلوکوکوس اورئوس ، سمی تولید می کنند که در جریان خون جذب می شود. این سم به سرعت سیستم ایمنی بدن را تحت فشار قرار داده و به اندام های اصلی حمله می کند و منجر به نارسایی کلیه ، ریزش ریه ها و در موارد شدید ، ایست قلبی می شود. نگران کننده ، 50? موارد شناخته شده Toxic Shock مربوط به زنانی است که از تامپون استفاده می کنند! شما می توانید این اطلاعات را در مورد خطر TSS در هر راهنمای کاربر تامپون با چاپ بسیار کوچک پیدا کنید! علائم TSS عبارتند از: گلو درد ، درد عضلات ، درجه حرارت بالا. بیش از 102 درجه فارنهایت ، استفراغ ، اسهال آبکی ، بثورات قرمز ، گیجی ، سرگیجه ، فشار خون بسیار پایین. فقط یک یا دو علامت ممکن است رخ دهد و لزوماً یک باره بروز نمی کند و ممکن است ادامه پیدا نکند. اگر هرکدام از این موارد را تجربه کردید ، فوراً تامپون را برداشته و به بیمارستان بروید و اصرار به آزمایش خون داشته باشید.

 

# 2 مواد شیمیایی در تامپون

ریون ماده اصلی تولید تامپون های عمومی است. این یک فیبر است که از الیاف سلولز ساخته شده است. سلولز یک فیبر طبیعی است اما برای تولید روش های شیمیایی مورد نیاز است: شامل دی سولفید کربن ، اسید سولفوریک ، کلر و سود سوز آور. عوارض جانبی ناشی از قرار گرفتن در معرض بیش از حد ریون می تواند شامل: حالت تهوع ، استفراغ ، درد قفسه سینه ، سردرد و بسیاری موارد دیگر باشد. تامپون ها همچنین با استفاده از کلر سفید می شوند که منجر به تولید دیوکسین می شود که با سرطان پستان ، آندومتریوز ، سرکوب سیستم ایمنی بدن و سایر بیماری ها مرتبط است.

 

شماره 3: تامپون ها می توانند باعث ایجاد عفونت شوند

استفاده از تامپون هر بار که یکی را وارد می کنید و آن را بیرون می آورید باعث ایجاد پارگی های ریز می شود و دیواره واژن شما بیشتر در معرض هرگونه عفونت یا بیماری قرار می گیرد.

 

شماره 4: تامپون تعادل PH را برهم می زند

تامپون ها جریان شما را جذب می کنند اما همچنین رطوبت مورد نیاز برای سالم نگه داشتن PH و واژن را نیز جذب می کنند.

 

شماره 5: تامپون باعث بو می شود

به محض قرار دادن تامپون فرآیند اکسیداسیون شروع می شود و باکتری ایجاد می شود که بوی بد را توضیح می دهد.

 

شماره 6: تامپون ها باقی مانده شیمیایی را در واژن شما باقی می گذارند

الیاف شل در واژن شما باقی مانده است ، که بدن شما در نهایت از بین می رود اما تا آن زمان شما مواد شیمیایی ذخیره شده در بدن دارید و این می تواند باعث مثانه ، عفونت واژن و TSS شود. اگر می خواهید این را امتحان کنید ، یک تامپون بردارید و آن را در یک لیوان آب بکشید و ببینید چه اتفاقی برای الیاف رخ می دهد!

 

5 راه برای جلوگیری از خطر هنگام استفاده از تامپون

در حالی که استفاده از هر تامپون می تواند شما را در معرض خطر باکتری های استرپتوکوک استرپتوکوک (استرپتوکوک) یا استرپتوکوک گروه A قرار دهد (که گاهی اوقات با TSS نیز مرتبط است) ، اما اگر هنوز هم می خواهید از آنها استفاده کنید چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا حداقل آنها را کاهش دهید خطر شما:

 

شماره 1 از تامپون های فوق جاذب خودداری کنید

کمترین میزان جذب تامپون را برای کنترل جریان خود انتخاب کنید. تامپون های مصنوعی آب بیشتری نسبت به پنبه جذب می کنند و پروتئین های غلیظی را که توسط باکتری های استاف برای ایجاد سموم استفاده می شود به جا می گذارند.

 

شماره 2 از تامپون با مواد طبیعی آلی استفاده کنید

برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سموم غیرضروری ، از انواع ارگانیک طبیعی و بدون ترکیبات مصنوعی و 100? پنبه آلی استفاده کنید.

 

محصولات بهداشتی معروف زنانه ممکن است حاوی: مواد سمی سرطان زا دیوکسین و محصولات ضد عفونی کننده (DBP) مانند:

 

- تری هالومتان ، که هر زمان که یک محصول سفید شد ، وجود دارد

- فتالات ها

- پلاستیک کننده های شیمیایی که در اپلیکاتورهای تامپون پلاستیکی و ساخت روکش های براق روی اپلیکاتورهای مقوایی استفاده می شود

- سموم دفع آفات ، علف کش ها و کودهای مصنوعی موجود در پنبه غیرارگانیک بافت واژن یک منطقه استثنایی جذب کننده است ، به همین دلیل شما باید فقط در انتخاب محصولات بهداشتی طبیعی زنانه دقت لازم را داشته باشید.

نحوه استفاده کاپ قاعدگی:

شماره 3 زمان استفاده از تامپون در دوران قاعدگی خود را به حداقل برسانید

هرگز تامپون را یک شب داخل آن نگذارید. حداقل هر 4-6 ساعت تامپون را عوض کنید و در طول دوره قاعدگی خود از تامپون استفاده کنید.

 

شماره 4 هنگام قرار دادن تامپون مراقب باشید

هنگام قرار دادن تامپون ، بسیار مراقب باشید که مخاط واژن خود را خراشیده نکنید و از مواد پلاستیکی استفاده نکنید.

 

# 5 از استفاده از تامپون در بین پریودها استفاده نکنید

برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض غیرضروری ، از تامپون بین دوره ها استفاده نکنید. در صورت نیاز بجای آن از بوش استفاده کنید.

 

گزینه های سالم و کارآمد برای تامپون

# 1 فنجان قاعدگی

این لیوان های قاعدگی سیلیکونی انعطاف پذیر به واژن وارد می شوند و تمام مایعات قاعدگی را می گیرند.

کاپ قاعدگی،کاپ قاعدگی چیست،فنجان قاعدگی،قیمت کاپ قاعدگی،کاپ قاعدگی،کاپ قاعدگی برای دوشیزگان،نحوه استفاده از کاپ قاعدگی،خرید کاپ قاعدگی،قیمت کاپ قاعدگی در داروخانه ها،طرز استفاده از کاپ قاعدگی،کاپ پریودی،فنجان قاعدگی چیست،کاپ پریودی چیست،کاپ قاعدگی چیه،بهترین مارک کاپ قاعدگی،طرز استفاده کاپ قاعدگی،روش استفاده از کاپ قاعدگی،لونت کاپ چیست،طریقه استفاده از کاپ قاعدگی،استفاده از کاپ قاعدگی،قیمت فنجان قاعدگی،نحوه استفاده کاپ قاعدگی،سایز کاپ قاعدگی،کاپ قاعدگی چیست،عوارض کاپ قاعدگی،کاپ بهداشتی،کاپ پریود،طریقه استفاده کاپ قاعدگی،کاپ قاعدگی نحوه استفاده،کاپ قاعدگی را از کجا بخریم،کاپ های قاعدگی،کاپهای قاعدگی،روش استفاده کاپ قاعدگی،معایب کاپ قاعدگی،آموزش استفاده از کاپ قاعدگی،مراکز فروش کاپ قاعدگی،کاپ قاعدگی خرید،فروش کاپ قاعدگی،کاپ قاعدگی را از کجا تهیه کنیم،کاپ قاعده گی،طریقه گذاشتن کاپ قاعدگی،انتخاب سایز کاپ قاعدگی،چگونگی استفاده از کاپ قاعدگی،انواع کاپ قاعدگی،فنجان پریود،خرید کاپ قاعدگی،طرز استفاده از فنجان قاعدگی،کاپ قاعدگی خرید،کاپ قاعدگی یا تامپون،قیمت کاپ قاعدگی،خرید فنجان قاعدگی،مضرات استفاده از کاپ قاعدگی،کاپ قاعدگی برای دختران،معایب استفاده از کاپ قاعدگی،طرز استفاده از کاپ قاعدگی،خرید اینترنتی فنجان قاعدگی،فیلم گذاشتن کاپ قاعدگی