سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب جدید زناشویی و معرفی برترین محصولات زناشویی

نظر

انجام و درمان های آکنه DIY

زن با استفاده از ماسک صورت

سبز و پذیرفتن حرکت DIY در زندگی روزمره ممکن است جذاب به نظر برسد ، اما درمان های خانگی همیشه موثرترین درمان های آکنه را ایجاد نمی کنند. برخی از داروهای خانگی با ظاهری خوش خیم می توانند به پوست شما آسیب برسانند. "طبیعی" لزوماً به معنای بی خطر و بدون مواد شیمیایی نیست. در واقع ، همه چیز در طبیعت حاوی مواد شیمیایی است ، بسیاری از آنها برای استفاده موضعی تأیید نشده اند. پیچک سمی طبیعی است اما قطعاً برای پوست شما مفید نیست! قبل از استفاده از داروهای طبیعی برای رفع آکنه ، اطمینان حاصل کنید که چیزی کاملاً بی اثر - یا از نظر قانونی مضر - روی پوست خود قرار نمی دهید.

 

این داروهای ضد آکنه که ظاهراً طبیعی هستند را تنها بگذارید و در عوض بر روی 7 ماده مغذی تمرکز کنید که هر کس با پوست مستعد آکنه است باید درمان شود و آیا برای درمان آکنه مجاز نیست.

 

خمیر دندان برای آکنه

اگرچه ممکن است وسوسه شوید که از ضد میکروبی خمیر دندان در برابر آکنه خود استفاده کنید ، اما گزینه آنچنان که ممکن است امیدوار کننده باشد ، نیست. آخرین موردی که شما می خواهید مشکلات پوستی بیشتر در محل آخرین شکستگی شما است که در اثر واکنش آلرژیک به مارک خاص خمیر دندان ایجاد می شود. به ویژه خمیردندان های سفید انتخاب خطرناکی است. باعث تحریک و خارش می شود و در افراد با پوست تیره وصله های تغییر رنگ می یابد. بسیاری از طعم دهنده های سفید کننده خمیر دندان (به خصوص دارچین) ، روغنهای اساسی ، پارابن و حتی فلوراید نیز می توانند پوست شما را تشدید کنند و منجر به قرمزی و بثورات پوستی شوند که ممکن است شبیه آکنه باشد. سدیم لوریل سولفات که خمیر دندان شما را کف می کند ، یک ماده تحریک کننده اصلی پوست است که علاوه بر بثورات خارش دار ، باعث آکنه واقعی نیز می شود. غلظت SLS در مارک های خمیر دندان متفاوت است ، بنابراین هرگز نمی دانید که قدرت شما چقدر است.

 

میوه ها و ادویه ها

متخصصان زیبایی طبیعی اغلب پیشنهاد می کنند ماسک ، مرطوب کننده و پوست خود را از مواد معمول آشپزخانه ، مانند میوه ها یا ادویه ها تهیه کنید. اگرچه برخی از مشتقات مواد غذایی در محصولات تجاری خودنمایی می کنند و حاوی خواص ضد آکنه هستند ، اما همه آنها بی خطر نیستند. آب مرکبات ، مانند آبلیمو یا لیموترش ، می توانند به شما فیتوفوتودرماتیت بدهند - وضعیتی که می تواند ساعاتی یا چند روز پس از آفتاب زدگی ، بثورات ، آکنه و لکه های تیره ایجاد کند. هویج و کرفس نیز تأثیر مشابهی دارند. دارچین ، جوز هندی ، فلفل قرمز و میخک ، که اغلب به عنوان ضد آکنه طبیعی نیز معرفی می شوند ، حاوی روغنهایی هستند که می توانند باعث درماتیت تماسی شوند ، که به صورت قرمزی و سوزش یا ضایعات ظاهر می شود.

 

سرکه و جوش شیرین

PH پایین تر پوست با سطح پایین تری از پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری های ایجاد کننده آکنه) و pH بالاتر با سطوح بالاتر P. آکنه همراه است. محصولات تجاری مراقبت از آکنه به طور معمول برای تنظیم pH طبیعی پوست که بین 4.0 تا 7.0 متغیر است ، به منظور ایجاد انحراف آکنه ، به آرامی تنظیم می شوند. کلمه کلیدی در اینجا "کمی" است - اسیدی بودن PH می تواند باعث تحریک پوست شود. به عنوان مثال سرکه ، که اغلب توسط طرفداران زیبایی طبیعی به عنوان یک تونر توصیه می شود ، دارای pH خطرناکی پایین برای استفاده از پوست است. از طرف دیگر ، جوش شیرین که به عنوان لایه بردار روی پوست مستعد آکنه استفاده می شود ، PH بالایی دارد. در صورت استفاده موضعی ممکن است باعث ایجاد بیشتر آکنه شود.

 

آفتاب بر روی آکنه

اگرچه نور یک قاتل موثر در بیماری آکنه است ، اما این روش درمانی با رنگ آبی یا قرمز است که موثرترین و نه نور خورشید است. طول موج های خاص نور آبی به سوی باکتری هایی حمله می کند که اغلب مسئول ایجاد آکنه هستند. نور رادیکال های اکسیژن ایجاد می کند که باکتری های P. acnes را از بین می برد بدون اینکه به پوست سالم آسیب برساند. از طرف دیگر ، قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث شفافیت پوست می شود ، زیرا با چربی مقابله می کند ، پوست اطراف ضایعات آکنه را تیره می کند و به طور موقت ضد التهاب است - اما در دراز مدت بیشتر از فواید آن آسیب می رساند. نور ماورا UV بنفش حاصل از تخت های برنزه کننده و آفتاب در نهایت باعث بدتر شدن آکنه می شود و چند هفته پس از قرار گرفتن در معرض شعله ور می شود. برخی از افراد در جاهایی که ضایعات آکنه وجود داشت ، رنگدانه تیره پیدا می کنند و نور خورشید می تواند این اثر را بدتر کند. کسانی که از داروهای موضعی ضد آکنه استفاده می کنند ممکن است دچار آفتاب سوختگی غیر منتظره و آسیب پوستی شوند. چین و چروک ها و سایر علائم پیری زودرس ، و همچنین علائم سرطان ، بعد از تماس طولانی مدت با نور ماورا UV بنفش ، بعداً ایجاد می شوند.

 

مواد اولیه خام ، طبیعی

بسیاری از عصاره های گیاهی - فکر می کنید روغن ریحان ، چوب صندل ، بابونه ، اکالیپتوس ، فندق جادوگر ، اسطوخودوس ، بلغور جو دوسر ، سویا و شیرین بیان - ممکن است موفقیت ضعیفی در پوست مستعد آکنه داشته باشند. اما با استفاده مستقیم از مواد اولیه در معرض تحریک پوست خود هستید. به عنوان مثال روغن درخت چای ضد میکروبی است ، اما می تواند باعث درماتیت تماسی شود. درمان های طبیعی همچنین ممکن است حاوی غلظت هایی باشند که برای موثر بودن بسیار کم هستند. در عوض ، متخصص پوست می تواند شما را به سمت راه حل های مراقبت از پوست هدایت کند که از این مواد به خوبی استفاده می کنند.

فروشگاه های معروف لوازم آرایشی